En els clips audiovisuals podem trobar diferents recursos estilístics, que després podem analitzar:
- Elipsis: salt en el temps o en l'espai, ja que se suposa la part que no es veu
- Metonímia: es mostra tot per a que es pugui suposar una part o a l'inrevés
- Hipèrbole: exageració
- Comparació: quan es comparen dos elements diferents
- Metàfora: utilitzar una paraula o element per a referir-se a una l'altra amb la qual té certa semblança
- Personificació: atribuir accions humanes a animals o coses
- Contradicció: mostrar la contraposició que existeix entre diversos elements
- Aliteració: es repeteix una lletra, frase, etc
- Repetició: dir el mateix però amb una forma diferent, per exemple repetint colors o imatges
Aquest dia la professora ens va repartir unes làmines per a analitzar els recursos estilístics d'uns anuncis amb missatges "amagats" a través d'aquest recursos. Alguns d'aquest anuncis són:
- De la marca de tabac Salem, on veiem una metonímia ja que pel dibuix t'ncita a fumar sense que aparegui la cigarreta.
- Cartier, ens mostra una elipsis ja que la marca del rellotge queda tapada.
- L'anunci del centre comercial l'Illa on apareix una illa deserta i abaix el logotip del centre comercial. En aquest cas estaríem davant d'una metàfora amb imatges perquè s'utilitza l'imatge de l'illa deserta per a referir-se al centre comercial.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada